Wednesday, June 1, 2011

:: kisah anjing::

assalamualaikum...
alhamdulillah, syukur atas segala nikmat Allah yang Allah kurniakan.. cuaca yang baik dan tenang.. seperti biasa, rutin harian seawal pagi teman wajib bangun untuk menyediakan bekalan untuk en.vespa..semalam sudah request mau bawa cucur bawang..siap suruh buat bebanyak..nak bagi kawan tempat kOje makan gak..huh! takutt nye nak buat,takut tak sedappp..hahaha..ape2 pOn, kena juga terima cabaran itu... seperti biasa, 'telefOn genggam' (cik mun) dicapai terus mendail nO mak..segala yang tersirat perlu diungkap dari mak yang lebih berpengalaman..cemane nak buat cucur bagi lembut ye mak? mak kata bancuh dengan air panas..Orite! akhirnya... tips2 yang diberikan, telah pOn dituruti...alhamdulillah, pukul5.30pg sudah siap semuanya. 1 tupperware en.vespa bawak..siap dengan sOs..makan la kOrang sampai lebam..hOhOhO...

pukul 6.45pagi td, kununnya..selesai sOlat subuh, teman dengan penuh semangat nak p jogging pusing2 taman..membuang lemak2 yang lama dah tersimpan sambil2 menghirup udara yang segar bugar ni, memang syOk! nyaman je...dah habis 1 rOund pusing taman, tetibe segerombolan anjing muncul plak ..ade la dalam 6 ekOr, adOi! lansung terbantut...teman memang takut sesangat kat anjing.. sebab ade peristiwa masa kecik2 dulu, naik basikal p jenjalan dengan kawan2, pusing2 taman rumah tue, tetibe ade anjing kejOr kitOrang, terus pecut kayuh basikal sekuat hati...huh! sampai terjatuh dari basikal tu, berdarah kaki...parutnya still ade sampai sekarang...kejam anjing tue! huhuhu... tu sebab memang takut sangat dengan anjing...finally, jOgging je la 1rOund tu..then, terus balik rumah..sabO je la.... kawasan rumah teman ni memang agak banyak le anjing terbiar.. sebabnya kawasan perumahan baru, sO ade banyak lagi rumah yang still kosong dan takde penghuni lagi, makanya..anjing2 ni bermaharajalela le..cik lela oOi... masuk umah ni, lepak2, chatting2, tidO2...suka suki depa la..pernah sekali, teman da bersiap nak pergi pasar malam dengan en.vespa, sekalik...bunyi anjing menyalak, macam gaduh2 gitu..terus masuk rumah..takut weh... kang depa terkam kita, kejar kita, naya je...nak saman tak boleh..takde tuan..eee....geramm tau...!

jiran sebelah kitOrang plak cina, then ade bela anjing...tapi anjing dia ni pelik sikit, sebab jenis tak besO2..dia kontot je...ekOr pon kontot, macam takde ekor, tuannya cakap..memang jenis anjing tu camtu, sampai bila2 pOn tak besOr. diOrang letak anjing tu dalam rumah, sO takde la takut sangat, lagi pOn anjing tu kecik je..ala2 sang kancil gitu..hahaha..tapiiiiiii...yang buat kitOrang geram,sekali anjing tu keluar dia punya menyalak, mengalahkan bapak anjing....eeeeeeeeeee bingit telinga, en.vespa memang bengang.. jiran sebelah lagi tue siap cakap, " ade gak aku racun anjing ni kang" wakakaka...bengang sampai tahap macam tu jirang kitOrang tu...hahaha... sabO je la..nasib baik anjing tu dipagarkan di dalam rumah, kalO kat umah..agaknya tak hidup lama le jawabnye :P

tengOk la banyak da kes kena gigit dengan anjing sampai mati la..huh! memang ngeri...tu yang teman takut..sO, kesimpulannya, memang binatang yang teman paling takut, anjing la...setakat ni..dari dulu lagi..kat kampung pon situasi yang sama..dOlu2, petang2 slaloO g senamrobik dengan mak, adik2...tetibe kalO jumpe anjing, terus nyorok sebelah diorang..memang takut...huh! diorang pOn da tau, siap kalo jumpe anjing, terus bagi tau "akak, tu anjing"..hohoho....memang saya takut anjing...

2 comments:

Cik Mun said...

al-kisahnye.....teringin plak nk buat jemput2. hehe

heart by heart.... said...

sila cik mun....jemput...jemput..ehehehe