Tuesday, September 1, 2009

balik kampung...oOO..balik kampung..

salam wahai kalian semua, sudah berapa hari tak view blog nih...hari jumaat yang lepas yakni tanggal 28/08/09 bersamaan dengan hari jumaat...hehehe..aku dengan hati yang gumbira bersiap nak balik kampung..awal2 pagi da bangun bersiap kononnya nak balik awal la kan...tup..tup..kul 12> tengahari baru aku berangkat pulang...punye la sesak dalam tren...ramai sesangat orang balik ..ye lah..cuti merdeka kan...musti sume orang nak balik kampung halaman..berbuka bersama keluarga tercinta...termasuk lah aku...best woO...berbuka dengan family, terasa bahagia sesangat...hehehe...


ok..sambung cite, sampai kat pudu dalam pukul 2petang, aku berjalan dengan begitu pantas coz nak kejarkan tiket..takut abis..dah le baru nk beli time tue...sampai je kat pudu, aku terus beratur kat kaunter tiket plusliner...berderet orang beratur nak beli tiket..aku tanya orang belakang aku " nak beli tiket balik mane?" dia jawab "nak beli tiket balik johor..tapi untuk raye, hari nie punya dah ade"...aku pun..ok la, pastu tanya lak orang kat depan..."nak beli tiket balik mane?" abang kat depan pun jawab "nok balik ganu..nok beli tiket raye takot abih"...ha!! terkezut aku...sume orang yang aku tanya, sume nak beli tiket untuk raye...aku nie, bukan takat tiket raye..tiket balik hari nie pun takde....huh! memang gelabah..takut giler kalau tiket da abis. lebih kurang 15 minit beratur, tiba time aku.."kak, tiket balik ipoh..petang nie pukul 3.30 ade x?"...akak kaunter tue pun jawab.."da abis adik..maaf ye, plusliner xde, trans pun xde"...uuuwaaa....menangis aku kat situ..mane nak cari tiket nih...aku pun cari kat kaunter lain...juga xde...memang dah cuak...xkan aku nak cancel je...then balik ukm semula...huhuhu..aku pun cari..and cari..and cari...last jumpe 1 kaunter jual tiket balik ipoh...penjual tu cakap bas gerak kul 3..aku pun ok lah...beli la tiket tu..tup..tup..rm25 hargenya....sabau je la...aku minta tawar pun dia xbagi...nak xnak..aku terpaksa la beli gak...aku nengok jam dah pukul 2.50petang..owh, maknanya bas dah nak sampai la...tunggu punya tunggu...3.15 pun xmuncul lagi...eee...panas betul, nasib baik bulan pose...sabau je. tiba jam pukul 3.30, ade sorang lelaki suruh kitorang penumpang2 bas nie, berjalana ke luar pudu..katanya bas dah tunggu kat luar...aku dengan muka tension + bengang...follow je la...aku ingan dekat je la bas tu parking, rupe-rupenye, jauh nun kat belakang pudu...hampir 20 minit kitorang sume berjalan...sampai je kat tempat tue, nengok2..ade bas sekolah.mula2 ingat de rombongan budak-budak sekolah kat pudu tue..last2, itu adalah bas aku yang akan aku naik sampai ke ipoh...ya Allah..eE..aku memang xleh lupe...geram sangat..dah le tiket mahal..pakai bas sekolah lak tue..memang menguji kesabaran aku hari tue..ape2 pun aku redha je la..salah aku gak, xbeli tiket awal2..kan.uhuk!
dalam pukul 7.00petang aku sampai kat ipoh..aizat ngan kengkawan dia(Lah ngan Faidi) dah tunggu aku kat stesyen bas medan gopeng..kitorang berbuka sama-sama hari tue..dengan emosi yang agak tertekan time tu...bile jumpe diorang...kurang sikit coz diorang nie kelakar...nak pecah perut aku kalau dengar diorang sembang...sembang je pun dah boleh buat aku nak tergelak..(ape kes??)

memandangkan kitorang sampai kedai makan tue pun dah lewat, menu kitorang simple je..nasi goreng ayam + sate ayam,daging dan perut... jenuh le menunggu order tak sampai2...samapai azan dah berkumandang...segelas air pun belum kami terima...cedihnya, meja sebelah menyebelah sume da makan dengan penuh selera...melangut je la..kitorang kat situ. tetibe p.cik yang sebelah meja kitorang baik hati...bagi kitorang buah kurma...so, ape lagi...soru la...baik hati sungguh p.cik tu..katanya kurma tu datang terus dari Arab...memang sodap..15 minit kemudian, segala juadah pun tibe...nyum!!nyum!! sume dah xsabar nak mamam..
dimulakan dengan bismillah dan doa dari ustaz aizat...kemudian...kami pun mamam la segala yang terhidang...sume kena mamam guna tangan kerana sudu dan garfu telah kehabisan stok (guna tangan lebih afdal kan..kan..kan)
nengok lah..de pic2 yg diambil after berbuka..sume da kenyang boroi da perut masing2..hik..hik..hik..

3orang joker...


Ape kes ini????

sisa-sisa makanan yang ditinggalkan....


pas solat kat surau...kitorang p main bowling kat jusco ipoh..actually, x plan pun...aku xpernah pun main..huhuhu..nie ade lah first time aku jejak kaki kat tempat nie...
nie Lah..ketika menunjukkan kehebatannya...

ini pulak aizat...juga ingin menunjukkan kehebatannya...yeah!

ini .....aku la...hehehehe...macam sedang berkawad jer...ahaks!!!
gitulah cite nya.... pas abis sume aktiviti tue....kami pun pulang ke kampung.....
balik kampung...oOo...balik kampung...oOo..balik kampung...hati girang...

No comments: