Sunday, January 24, 2010

:: aDe maSaLah kErrr?? ::


"dalam derita ada bahagia..
dalam gembira mungkin terselit duka..
tak siapa tahu..tak siapa pinta ujian, bertemu..."


teman suke sangat dengan lirik lagu nih...bila terdengar jer, rase begitu besar Maha Suci Tuhan...dan sangat bersyukur dengan apa yg teman ada..uhuk! apa pun yang kita hadapi, semestinya telah ditentukan..dan hanya Dia yang mengetahui apa yang tersirat dan tersurat dalam kehidupan kita...setiap orang merasai pahit manis kehidupan...dan sudah tentu tak dapat nk digambarkan dengan kata-kata..kadang-kadang, kegembiraan tidak mencerminkan kebahagiaan...begitu juga sebaliknya. dan kita hanya sebagai insan yang kerdil di muka bumi ini seharusnya bersyukur dengan apa yang ada.. mungkin kita rase ade kekurangan pada diri kita, kehidupan kita, namun sesungguhnya...ada insan yang lebih teruk dari kita..

apa yang penting.......kerjasama..apa yang penting..kerjasama.... eh, apa hal plak masuk lagu theme wonderpets lak nie..ish!

apa yang penting, semua yang kita lakukan ikhlas kerana Allah..kalau kite ikhlas, buat apa2 pun rasa tenang dan gembira walaupun dalam keadaan sedih dan bermasalah..percayaaalaaahhh...

bile de masalah, jangan lak kite muram+masam+macam tak berdaya= pastu marah orang2 yang de disekeliling kita..isk..isk..isk...kesian orang yang kena marah tu kan..pe2 pun, kite kena menunjukkan muka yang ceria...seceria ini =)..hehehe..

contoh muka masam mcm kat dlm pic nie...individu ni tengah dalam keadaan bermasalah..muram jer muka dia..moyok..



tapi bila senyum..de kengkawan...ha kan rase hepy, da hilang sume masalah...ceria jer..kan..kan..kan..

biar semua orang senang dengan kita dan mudah mendampingi kita..kan best bila ramai kengkawan...leh chatting, sembang2,gurau senda (sampai tak wat asgment..hehehe) ,share2 idea, promosi bisnes(wakakaka....) , mcm2 leh buat bile ramai kengkawan..kan.secara tak langsung de kengkawan yang boleh kurangkan masalah kita..
sentiasa lah senyum disamping menguatkan otot2 muka..kita dapat mencari pahala sedekah...betul x? jadi..senyumlah slaloO wahai kengkawan =)

positive thinking! sentiasa positif dengan apa yang terjadi... dan sentiasa optimis pasti kita akan rasa hidup ini sungguh bermakna..the most important...is, sentiasalah berdoa pada Allah moga permudahkan segala urusan kita...insyaAllah, yang susah akan jadi mudah.

last thing, dengar le lagu "rahmat ujian "by mestica nih..terasa tenang..insyaAllah..


p/s : gambo sekadar hiasan...

No comments: