Tuesday, January 26, 2010

:: kEnGkaWan ::

siapa takde kengkawan ? sila angkat kaki...ehehehe, of course sume orang ade kawan or teman or sahabat or what ever lah yang satu spesies dengan kawan...kan. Bagi teman, takde sesape kot yang dalam dunia nih yang takde kawan, agak mustahil..kawan memang sangat penting, terutama as a student like me. kawan juga boleh diklasifikasikan kepada kawan biasa, kawan baik, kawan jahat..(ader ker..??) ha..macam2 jenis kawan ade, depends on kite la sama ada nak letak status kengkawan kite camne kan..

bagi teman, kawan memang ramai...ke mana sajer, teman boleh dapat kawan..(al-maklumlah peramah tak bertempat..hehehe), dan teman suke mencari kawan...bila kita ramai kawan, lagi best, lagi seronok, dunia penuh warna-warni and pelbagai ragam kengkawan kite hadapi..sangat menarik dan sekaligus menambah pengalaman supaya hidup kita lebih bermakna...betul x??

TAPI..untuk mencari kawan yang betul2 digelar sahabat yakni yang dapat memahami diri kita, susah senang bersama, terima apa jua keadaan bersama kita, agak sukar..teman tak nafikan..erm....terutamanya dalam bab menjaga hati dan perasaan..susah woO bila tetibe ade kengkawan yang terguris dan terasa hati..waduh!

as me...ermmm...sape yang betul2 kenal teman, mereka tau lah teman orang yang mcm mana...teman tak kisah dengan perkara2 yang remeh dan kalau terasa ckit2 tu..tak jadi masalah la kan...tapi, bila sampai satu tahap di mana teman sendiri tak dapat nak tanggung ke'guris'an itu, hati makin sakit, maka..teman akan terdiam...hahaha... diam je lah kan..nak wat camne lagi..teman pun tak tau nak wat pe...sape ade idea??hehehe...

gitu lah...walaubagaimanapun, selagi kita boleh bertolak ansur, kita bertolak ansur lah...cuma bila sampai satu tahap yang kita sendiri tak boleh tahan..terpaksalah cari jalan penyelesaian..kan. kalau disimpan, lagi terpendam, lagi terguris, lagi terluka, lagi merana...pastu....??? masing2 tentukanlah apa kemungkinan yang akan terjadi selepas itu..sebab kengkadang memendam hati dan perasaan terhadap kengkawan terutamanya kawan yang baik ngan kita ni, lebih perit dari segalanya....

kepada kengkawan teman sekolah tadika PASTI, sk Tanjung Rambutan, SMK Sultan Azlan Shah, SMK Dato' Ahmad, kengkawan Kolej Matrikulasi Perak, UKM..and semua2 nye lah...thanks for being my fren.... miss u all sO much!! hopefully kite dapat jumpe lagi...keep in touch!

No comments: