Wednesday, February 3, 2010

:: biSneS Oh biSnEs::

udah masuk 3/2/10..cepat benor masa berlalu..masa yang terlepas, xboleh nak patah balik dah..so, bila terasa keciwa dengan perkara yang kite lakukan masa lepas maka..tingkatkanlah kesedaran untuk berubah supaya apa yang akan kita lakukan pada masa akan datang memberi makna dalam hidup kita..ceeewaaahh...nak ngajor orang lak..hehehe..sejak dua menjak nie, teman sibuk bebenor, ke hulu ke hilir, tak tau apa yang disibukkan..huh! memang agak penat, sampai kengkadang tak sempat nak makan(tapi badan xslim gak..ahaks!)
mula sem nie teman banyak wat bisnes, lepas satu..satu bisnes teman buat..first thing ari tu teman dok bisnes perfume..haha..abis satu kelas teman bodek suh beli perfume..sejurus selepas itu, hehehe..dok jual supplement2 and produk-produk nutrimetic lak...ha..ke sana ke mari teman dok bawak katalog..tunjuk kat kengkawan kOt ada yang nak order...and last but nOt least, buat masa sekarang ni plak teman dOk bisnes yOng taU foO..nampak macam tak de la banyak sangat bisnes yang teman buat kan...saje jer wat gempak hahahaha, tapi seriously, memang agak penat gak la...ye lah, bukan senang nak senang kan.



teman seronok bila wat bisnes, dapat kenal ramai orang..macam-macam ragam orang yang kita jumpe..and secara tak langsung gak, dapat melatih kita untuk berkomunikasi dengan orang secara efektif dan berkesan..hehehe, especially, time nak jual produk nutrimetic..bukan mudah nak beri kepercayaan pada orang tentang produk yang kite jual..before kita jual, kita guna dulu..baru kite tau kesan dari produk tu either -ve or +ve. tapi, teman nak citer kat miker semua, produk nutrimetic nih, bagi teman..bagus la, berbeza sgt dengan produk yang lain..(hahaha...kan da promote.. =) ). kalo nak tau lebih lanjut, msg2 la teman...hehehe..
teman ceburi bidang perniagaan nie pun bukan apa, bila difikirkan balik..masa yang terluang yang biasanya teman abiskan dengan mengadap laptop, menyembang ngan kawan, tidO..better teman bisnes, sekurang2nya ada gak masyuukk...tak dinafikan, mula-mula dulu teman bisnes, memang teman rugi..banyak lak tu..huhuh, time tu sedih giler..rasa macam putus harapan nak bisnes lagi, tapi berkat keazaman yang kuat..teman jadikan itu sebagai dorongan untuk teman lebih usaha tingkatkan pasaran...ape yang penting, bila bisnes nie..kena slaloO positive thinking..btOl..kalau tak fikir positif..ha..melangut je lah..tunggu duit jatuh dari langit..kOt lah ade... =). paling utama, bile bisnes ni, kena wat muka tebal...beberapa inci..hehehe, maklumlah, name pun bisnes kan..macam teman sendiri, asal p kelas jer dOk bisnes..asal p kelas je bisnes, asal bisnes je, p kelas..hehehehe...sampai kengkawan pun panggil tasha perfume la, tasha yong tau foO la..hahaha, mcm2 gelaran ada beb...tapi ,itu sume tak jadi masalah..bisnes tetap bisnes kan..hahaha...(fikir +ve jer) apa yang penting niat kita..itu jer..yang lain tolak ke tepi..betul tak??? (hahaha...ala-ala bisneswomen berjaya lak teman nih..konOn nye lah..)
so, justeru itu...teman menyeru kepada kengkawan semua..marilah kite berbisnes untuk memajukan diri anda sendiri..hehehe. di mana ada kemahuan, disitu ada jalan..cuma letak pada diri kita sendiri...masa tak kan bOleh diundur..bila kite dah terlepas masa yang lalu tanpa melakukan sesuatu yang mendatangkan keuntungan , kita akan rasa menyesal..percayalah..................

p/s : rezeki kite 90% datangnya dari bisnes..percaya tak??
=)

No comments: