Friday, February 5, 2010

:: mOnOLoG sEoRanG HamBa::

Hari ini, aku berjalan..seorang diri mengatur langkah..melihat keindahan dan kebesaranNYA..aku membiarkan hari ini lapang..membebaskan hati ini..membuang jauh-jauh semua yang terbuku di hati..melempar seketika setiap yang membelenggu jiwa ini..aku terus menghayun langkah..


terpandang burung-burung yang riang berterbangan di awan....lambaian dedaun yang sesekali disapa angin..melahirkan rasa tenang di jiwa..aku melangkah sambil tersenyum..betapa syahdu senja ini..terasa ada sesuatu yang indah menelusuri ruang-ruang sanubari..melodi alam yang cukup indah menghiasi hari..aku menghentikan langkah di sebuah taman indah..menarik nafas dalam-dalam..dan aku mendudukkan diri..melihat betapa indahnya alam dari atas sebuah puncak..


khayalan disapa..


"..kenapa aku memilih hidup seperti ini?.." hati bertanya..


aku tidak terus menjawab..mata terus terpukau dengan keindahan ini..terus terpaku dengan kehebatan semua yang ada di depan mata..angin terus bertiup..mengikut irama yang cukup menggamit rasa..dan angin terus menemani diri yang sendiri..


hati..

aku memilih kehidupan ini..kehidupan yang bagimu lebih mengundang duka..mengundang derita..dan lebih mencatat kesedihan demi kesedihan..aku memilih untuk terus hidup dalam dunia ini..dunia aku..dunia yang sukar bagimu..


aku memilih untuk melukis perjalanan hidup ini..melakar setiap langkah dengan warna-warna harmoni..berusaha mencipta sebuah kehidupan yang mewangi dengan 1001 cinta..aku memilih untuk terus menjadi pelarian..terus berlari dan berlari..


hati..

kesedihan ini, kedukaan ini...luka yang berdarah ini..adalah kehidupan..setiap yang berani untuk hidup, maka ia harus berani menghadapi setiap dari ini..menghadapi segala yang menyakitkan..menghadapi sebuah perubahan..dan aku perlu cuba untuk terus tabah..terus kuat melayari detik-detik hidup..terus melakar hidup ini..aku harus menghadapinya..kerana..

aku ingin tahu bagaimana kisah ini berakhir..


aku adalah pelarian..

hasil nukilan: yus (classmate teman mase kat matric) skrg yus dah berada nun jauh di indOnesia..sambung study kat sana, kalo x silap teman bidang medical..thanks yus! bcoz, setiap nukilan yang yus hasilkan senantiasa dikirimkan pada teman...suke sangat bace nukilan yus nie..suke..suke..suke...=)

No comments: