Tuesday, August 17, 2010

:: ceritera lasT weekenD::

lasT weekend, teman balik kampung dengan en.vespa.. kami balik pOn atas sebab nak hantOr biskut2 yang orang tempah..sekaligus dapat menziarah family kat kampung dan berbuka puasa bersama family tersayang..nikmat sungguh! memang seronok dapat berbuka dengan mak, abah, adik-beradik...walaupOn kat umah tue da tinggal beberapa orang jer.. sungguh meriah..macam2 juadah ada.. alhamdulillah semuanya abis, sO tiada berlaku pembaziran :)

Menu yang paling laku dan menjadi rebutan kat umah teman adalah.... ayam percik..mak citer, tiap hari la adik teman dOk beli ayam percik..tapi, tiap hari la dOk makan sampai abis..tinggal tulang jerr.. tak jemu2.. berebut-rebut..sedaappp benOr agaknye.. (atau mungkin sebab berebut, tu yang rase sedaappp je..kan..kan..kan...) padan lah dengan harganye..rm3.50 untuk 1ketul..fuh!! teman rasa agak mahal....tapi, mungkin disebabkan rasanya sedaappp..sO, itu semua tak jadi penghalang untuk pelanggan..kan..
serOnok balik kampung kali nie, cuma, masa sangat terhad..sO, tak dapat nak meluangkan masa yang banyak untuk mak and abah..hurmm...btw, insyaAllah akak balik lg..ye mak.. :) bukan ape, balik ade tujuan kan..pergi hantar biskut2 kat umah orang dah ambil masa 1hari.. sO ade 1hari je nk bersama family.. 1hari tu plak nak bahagikan masa untuk bersama family teman, untuk menziarah bapak en.vespa..sO, agak terhad..kalO bOleh..nak balik lama jerr... dOk kampung..kannn beesssttttt!!! hehehe..

Seperti biasa, bila kami berdua balik kampung..sOklan yang akan diajukan oleh family kami berdua adalah........... "bila lagi kamu berdua nak nikah nie?? kami nie kalO bOleh nak kamu berdua cepat nikahnya.." huhuhuhu... sOklan yang agak sentap rasanya.. terkedu kami berdua bila dengOr soklan tue..hehehe, sabar ye mak..abah..pakcik Mokhtar..insyaAllah..ade rezeki..sampai lah jOdoh kami..yang penting dOa daripada kalian..insyaAllah. bak kata en.vespa ..parents kitOrang nie dah xsabO nk timang cucu..adehh!! ^_^

btw..teman dan en.vespa bersyukur sangat2...alhamdulillah sebab parents kami faham keadaan dan situasi kami...amat2 memahami..baik parents teman..mahupun parents en.vespa... bila ada masalah, semuanya bOleh dibawa berbincang dan mendapat kata sepakat bersama.. yang penting...parents kami bOleh berkolaborasi bersama... and mOst impOrtant...last result tu memberi keselesaan kepada kami sebagai anak2 mereka..alhamdulillah.. kami bersyukur padaMu ya Allah beri kami ibubapa yang terbaik dalam hidup kami. apa yang penting dalam hidup kita ni, adalah ibubapa kita kan... ape2 pOn mereka lah yang paling utama.. jadi, semua keputusan yang parents kami buat, kami terima dan setuju. pasti mereka buat sesuatu keputusan itu adalah keputusan yang terbaik untuk anak mereka.. insyaAllah :) bagi teman dan en.vespa..perkara yang paling penting, setiap perkara yang kami berdua lakukan..dapat memberi kegembiraan dan kebahagiaan kepada keluarga kami..especially Our parents.. biarlah apa Orang nak kata..yang penting apa yang kami lakukan dapat restu dari mereka..

ha..nie teman nak citer..time kitOrang otw nak balik kampung..banyak sangat xcdent..huh! takut jer.. tu sebab teman nie slaloO pesan kat en.vespa untuk berhati2 time driving... macam2 bOleh jadi kalO tetibe tumpuan kite terganggu kan..sO ape yang penting, fOkus ketika memandu..(pesanan en.vespa)
selamat berpOse dan berhati-hati di jalan raye :)



No comments: