Wednesday, April 27, 2011

:: halaman rumah erkk::

assalamualaikum...
semOga kita diberi keafiatan dan kesejahteraan untuk hari ni supaya dapat menjalankan rutin harian dengan lebih baik..insyaAllah.. sebagai suri rumahtangga sepenuh masa nie, memang banyak masa terluang..buat sementara ni jelah kan...dOk berdua..memang takde kOje la..kalO dah beranak pinak..wajib masa2 terluang akan diisi sepenuhnya...like dis!

jadiknya, teman yang takde kOje ni sedang mencOba bercucuk tanam kat halaman umah..ehehe.. sesaje mengisi masa lapang disamping berbakti kepada tanah..insyaAllah...balik je kampung,mak mesti kirim pokok2 yang wajib ditanam hehehe..semua pokok yang boleh kita guna untuk masak2...bukan pokok2 bunga... hurm, rasanya masih belum berminat nak tanam pokok2 bunga..mungkin minat2 itu akan datang kemudian, sekarang fokus untuk tanam pokok2 yang boleh digunakan untuk masak-memasak..hehehe..

yeah! mai kita tengOk pokok yang teman tanam....hahaha, macam gempak je kan...walhal baru bape ketOi je pOkok nye, excited terlebih sudahhhhhh.... tidak mengapa sikit2, lama-lama bOleh jadi kebUn..ngeeeeeeeeeeee :D yang kering dan kontang itu pOkok pandan, keciwa, baru 1 hari tanam sudah kering..tapi mak teman kata, tak mengapa, biarkan je..nanti akan tumbuh, sudah 1 minggu..akhirnya ade jugak daun warne hijau tumbuh..yeeehhaaaaaaa!!! berjaya...ehehe.. sebelah pokok pandan tu adalah pokok kunyit..juga subur...daunnya makin gemuk..i likeeeee!! dan kemudian pokok serai...ade peningkatan pada daun2nya...alhamdulillah, teman sukeeeeeeeee........ setiap pagi dan petang wajib disiram...

ce kOme nengOk, banyak daun2 kering di situ kan.... dek kerana ari nie teman kureng sihat..akibat' peOd' makanya, daun2 kering kat ctu bertaburan tidak di sapu ler..tetiap hari kena sapu..keguguran daun2 kering tu umpama daun2 dalam citer winter sOnata..banyakkkk giler..jenUh teman nak sapu..

tadaaaaaaaaa...ni la halaman rumah teman..kOsong kan...takde ape2 pOn.. tapi besstt!! kalO time memalam mengeteh kat sini sejukkk je..angin sepOi2 je. sebab depan umah tu ada kOlam + padang permainan...syOk! tatkala petang, bOsan2 teman keluar tengOk bebudak main kat taman tue.. malam2 kalO bOsan, dOk mengeteh dengan en.vespa kat luar..ambik angin malam...
masuk je umah..masing2 melawan buang angin..hahaha...


3 comments:

Cik Mun said...

haha boleh plak lawan2 buang angin.

heart by heart.... said...

hahaha..sebab terlebih angin....ade tips cemane nak buang angin x???

Cik Mun said...

minum air halia ke? haha. ntahlah.