Thursday, April 28, 2011

:: ketepikan bantal..gantikan lengan ::

assalamualaikum...
hari nie sudah hari khamis..esOk sudah hari jumaat..wah! teruja bila menjelang weekend...sebab ape?? sebab bOleh balik kampung....ehehe, minggu nie balik awal sikit, malam nie sudah mau balik kampung, dek kerana 30/4 nie ada karnival vespa kat kuale nun, makanya en.vespa cuti mulai esOk, nak enjOy dengan geng2 vespa dia yang datang dari pelusuk dunia..yeah! keserOnokkannya akan tempias kat teman ..hahaha bOleh dOk kampung lama2 sikit..en.vespa sudah berkata " abang hantar sha balik umah mak, pastu abang nak g kuale sembang2, jumpa ngan kawan2 abang tau..." baik bOs! bereh...saya yang menurut perintah..teman tak kisah, kalO en.vespa nak luangkan masanya dengan kengkawan vespa.....melepaskan kerinduannya...biOr je la =)

Okeys! berbalik pada tajuk entry nih, time teman dOk menggodek2 tenet akibat ketiadaan kOje+kebOsanan, teman terjumpa 1 artikel yang stOry tentang ' tidur berbantalkan lengan suami' menurut artikel tu kan..hormon bau phero yang dirembes dari ketiak suami boleh mengaktifkan hormon isteri hingga mereka merasa damai dan tenang. sebenarnya hampir 65% bau badan suami datang dari celahan ketiak dimana kelenjar phero paling aktif. kajian itu juga menyatakan isteri yang tidur di atas lengan suami akan tidur lebih lena dan mencapai tahap 7 hingga 8 dalam tahap lena tidur. tatapi!!! si suami tu jangan la shave ketiak tu sampai licin haluuusss..hahaha, trim sikit2 je.. sebab ape??sebab bulu2 itu yang akan menjadi ejen penyebaran bau phero yang isteri sukeeeee...

Oleh yang demikian, wahai isteri2 ketepikan bantal2 yang empuk itu..tidurlah atas lengan suami kOme semua hingga ke pagi, hidung tu kena dekat2 dengan celah ketiak suami, mesti akan rasa sangat rileks dan tenang, itu lah maknanya bau phero suami sedang bertindakbalas dengan kalenjar hormon isteri... ini adalah fakta... yes! teman sudah mencObanya ..hahaha..seriOusly, memang tenang..damai je...ini fakta, bukan auta yea.. ilmu yang berguna untuk kita semua..selamat mencOba =)
p/s : cemane plak kalO macam dalam gambO nih?? suami tidO atas lengan isteri... erm...belum jumpa lagik faktanya nye.. apakah tindakbalas yang berlaku?? belum dikenalpasti.. sama2 kita kaji.. :)





7 comments:

nida-razak said...

beshnye tasha da kawin..huuhu...

Cik Mun said...

gituuuuuu. like thisss

heart by heart.... said...

as~ alhamdulillah..memang best!! as pOn bakal kan bape bulan je lagik... jangan lupe jemput..nak kad ..ehehehe

cik mun~ yeah! gituuuu lerr....citernye

nida razak said...

hehe...tp lmbt lg la tasha..huhu...nti as bg kad ye..hehe

heart by heart.... said...

ala..as, pejam celik da tengah tahun da nie..ehehe, tak lama lagi hujung tahun le..orite! hantar terus ke umah..ehehehe ;) kim salam kat apis ye

Cik Mun said...

hari2 nk cium baru suamilah gini. sweet. nak kahwin gak. haha

brader kemal said...

err.. gua tak kawin lagi