Monday, May 30, 2011

:: nasi Oh lemak...rindu ::

assalamualaikum...
alhamdulillah, masih lagi diberi kesihatan dan keafiatan yang baik untuk teman menaip di ruangan ini... semakin hari, semakin dekat kita menghampiri mati.. waktu dan saat di mana kita sendiri tidak tahu, bilakah tiba masanya..hanya mampu berdOa dan sentiasa meningkatkan amalan untuk dibekalkan ke sana..bila waktu itu tiba, hanya amalan yang menjadi teman sejati kita.. ya Allah.. tetapkanlah iman dan taqwaku, suamiku, ibubapaku, saudara-maraku, dan seluruh umat islam di dunia ini..ya Allah....sesungguhnya apa yang aada pada diri kita dunia, semuanya bukanlah hak kita..hanya pinjaman sementara.. bersyukurkah dengan segala kurniaan yang kita perolehi hari ni.. jika kita rasa susah, ade orang lagi susah..jika kita rasa kita sunyi, ade orang lagi sunyi dari kita.. jika kita rasa sedih, ade orang lagi sedih dari kita.. bersyukurlah sentiasa.. Allah itu Maha Adil, Maha Pengasih, Maha Penyayang..segalanya telah ditetapkan dan setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya yang kita sebagai manusia tidak pernah tahu apakah yang Allah telah tentukan pada diri kita.. Dunia hanya sementara...

nasi lemakkk............ oh nasi lemakkk.......

cerite semalam, sebenarnya kelmarin, sebelum teman keluar p tengok bola tu kan, teman masak nasi lemak, sebabnya, ev.vespa ala2 ngidam nak makan... sO, teman ni buatlah.. tetibe santan tak cukup pulak...udah memalam buta, mane nak cari santan, adOi..makanya.. nasi tu, biar macam tu jer la dalam rice cooker..then, semalam en.vespa balik koje, teman pOn sms dia suruh beli santa, kunun nak tOup ler dalam nasi tue...last2..basi pulOk! huhuhu..sedih... makanya, masak la nasi lemak yang baru....nak buat macam mana, xde rezeki...maka, semalam lewat ler makannya..pukul10mlm baru makan, sambil tengOk mentor.. abis seperiuk nasi lemak ku..alhamdulillah...kami bertiga makan abess sudah..tetibe en.vespa bersuara " sha, buat lagi nasi lemak, abang nak bawak bekal esOk" Oohh... tak jemu ke wahai en.vespa..makan nasi lOmak.. ehehe, makanya, selesai makan, kemas2...bersedia lah teman untuk memasak semula nasi lemak+ sambal tumis untuk esOk paginya pulak...nak buat pagi esok, rasanya tak terjaga kOt...ehehe, sO prepare ler siap2 malam tu... huh! 2 hari berturut, teman buat nasi lemak 3kali..ya Allah, berlemak2 ler kami.. yang bezanya, 1st day tu, nasi lemak telur mata,sambalnya ade santan.. then, 2nd time tu, nasi lemak telur rebus, sambal tumis biasa..ehehe..sO, bekalan untuk en.vespa telah siap, dan pagi ni juga, kami bekfast nasi lemak..siap letak daun pisang dalam bekas tupperware tu.. daun pisang lebihan buat ikan bakar hari tu..ehehe..wangi je baunye..wan ( adik en.vespa) jangan le kO rasa mual yea, makan benda yang sama 2hari berturut2 ...huhuhu, kesian wan..apa kitOrang makan, dia makan...ikut tekak kitOrang nie, taram jer ape yang rasa nak makan, walaupOn sama je...alhamdulillah, apa yang teman masak, diorang makan je... syukur sangat. cuma still ade kritikan yang memberansangkan..wajib ade kan.. kalO x, tak tau kita ni masak sedap@x.. semalam teman buat air sOya,buat 1 cawan kacang sOya, dapat 1jug besO tu ha air nye..untung buat sendiri... ~ gambar sebagai penghias :P ~
hari ni, nak buat ikan keli masak cabai, peberet diOrang.. ha! makan puas2.. syOk tengOk diOrang makan... :)

rindu....
sangat rindu kat mak dan kampung.. dah hampir sebulan tak balik kampung... disebabkan kesihatan yang tak berapa ok, then en.vespa plak kOje, weekend pOn keje, tu yang tak balik, nak naik bas pOn rasa macam malas je, biasanya, kalO en.vespa kOje pOn, teman balik je sorang2...naik bas..tapi..sejak akhir ni, en.vespa tak bagi sangat naik bas..makanya, patuh saja perintahnya, tak mau melawan suami :) minggu ni nak balik.. OoOyeahh!! tak sabar rasanya... rindu sangat2 kat mak...nak borak2 dengan mak, amik tips2 kehamilan..cewaaahhhh..ngeeeeeeee...... mak, tunggu kepulangan kami, okeys!


1 comment:

Cik Mun said...

nk resipi nasi lemak. sent email.