Thursday, May 5, 2011

:: pengOrbanan ::

assalamualaikum...
baru selesai nengOk citer kasih najihah..fuh! tOuching sungguh citernya, sedih... pengOrbanan seOrang kakak menjaga adik2nya sehingga dewasa dan kemudian, adiknya pula berkorban kasih dan cintanya terhadap kakaknya..terharu sungguh... hidup kita pasti ade pengOrbanan yang kita lakukan untuk insan2 yang kita sayang, especially,keluarga kita... betapa bernilainya pengorbanan yang mak abah dah lakukan pada kita, bila tiba masanya, kita pulak balas dan berkorban untuk mereka pulak...insyaAllah...

Owh, teringat pulak citer malam tadi teman nengOk dengan en.vespa tajuknya AMPUNKAN DOSAKU MAK.. perghhh!!! meleleh air mata nengOk citer tu sedih sungguh! lakonan elli suryati plak..huh..tOuching la..kisah seorang ibu tunggal yang ditinggalkan suami, membesarkan anaknya seorang diri ..sanggup berkorban apa sahaja untuk membesarkan, memberi segala keperluan, pendidikan yang tinggi kat anak dia nih..last2, anaknya tak kenang budi maknya. maknya sakit, call suruh balik..siap suruh maknya makan je ubat..balik kampung pOn semata2 nak mintak duit kat mak.bukan untuk menziarah..fuh!! sabO je la..mOga kita semua dijauhkan dari sifat2 yang mcm nie..

hurm..mOga kita sama2 sentiasa berkorban untuk membantu keluarga dan orang lain, supaya Allah akan sentiasa membantu memudahkan segala urusan kita... seperti pengOrbanan ikan salmon terhadap anaknya...setelah melahirkan anak2 ikan salmon (lahir @ bertelur erk???) ibu ikan salmon akan mematikan dirinya untuk dijadikan makanan kepada anak2nya pulak.. bayangkan...pengOrbanan seekOr ikan terhadapa anaknya...inikan pula pengOrbanan seorang ibu terhadap anaknya..masyaAllah..tidak terungkap dek kata2...renung-renungkan :)

p/s : hari nie santai sikit, sebab tak perlu masak untuk makan malam..dinner kat luar, katanya ehehehehe...tQ dear.. lOve U sO much!!

Owh..tak lupa pengObanan duit...jugakkk..betul x cik mun :)

1 comment:

ilan nur said...

haha sempat lagi tu ada selingan kat bawah. haha gtulah. pengorbanan duit yg xterhingga. sabar jelah