Tuesday, November 3, 2009

:: Geram!! +celcOm trOuble::

hari nie teman geram sangat....geram sangat-sangat!!!! nie semua angkara talian celcom postpaid yang agak sengal...baru je teman guna tak sampai 1 bulan, dah buat hal...tetibe petang semalam time teman nak buat panggilan, keluar ayat ni "harap maaf talian anda telah disekat, sila dail *119# untuk menyemak akaun anda..terima kasih" ha...sudah, memang terkezut gak..eh, banyak sangat ke bil teman sampai kena sekat bagai...setahu teman, no postpaid ni, teman guna untuk call or msg en.vespa je..teman guna no ke-2 untuk call or msg orang lain. kot ye nak sekat pun, hantar la warning msg ke..apa ke untuk perhatian..so, petang tu jugak teman gerak ke celcom center metro kajang tue..wat pertanyaan.then, bila ditanya and disemak...'orang celcom center' tu cakap yang bil teman baru rm21.65 untuk this month and talian teman masih aktif dan tidak disekat..apa kes kaH, agak musykil....kalau macam tu, nape lak dia sekat...tanya punya tanya, orang tu jawab " kami tak leh wat apa-apa, adik call 1111 untuk keterangan lanjut..." ermm....celcom center tak leh wat ape-ape...yer........
nak tak nak, lepas tu teman pun, call la 1111...careline la konon kan...bile dah call, operator cakap, teman punya number line tak de masalah, tak de sekatan..and bil still rm21.65 for first month nie...cuma mungkin disebabkan masalah teknikal celcom yang menyebabkan teman tak dapat contact orang...malam semalam, 2 kali tau teman call..and dapat jawapan yang sama dari operator yang berbeza.then, suruh tunggu sampai esoknya...tak pe lah kan...sabau and tunggu esoknya...
masuklah hari esoknya (yakni hari ini) teman try msg and call en.vespa, tak boleh jugak..masih lagi disekat...memang agak tak puas hati dan geram wujud pada saat ini, teman call 1111 lagik, tanya operator lagik untuk kali yang ke-3, then...operator tu jawab "owh ye, number line awak nie telah disekat coz bil awak sudah melebihi had. bil awak untuk bulan ni rm160> awak perlu jelaskan dahulu baru boleh aktifkan number tu" ish, apsal lak jadik camni.agak geram sangat. semalam, jumlah bil lain, sekarang jumlah bil lain..teman memang tak faham ler. kot ye pun, camner lak boleh berbeza maklumat yang teman dapat dari semalam dengan hari nie. memang teman musykil.. maklumat yang ada pada setiap operator berbeza kah???? ish...pelik sungguh!
agaknya celcom line mungkin sekarang mengalami trouble yang agak kronik uhuhu...bukan ape, coz kengkawan teman si Khai ngan Nazirah pun alami perkara macam nih...tetibe bil naik melambung...bila check baki, kejap rm140, kejap rm60..check lagik naik rm120 lak....macam mana nak jelaskan bil..teman pun tak paham..so, buat masa sekarang, tunggu je lah... en.vespa p settle plak kat celcom center tempat kitorang daftar number ni dulu (ipOh)...kalau tak dapat penyelesaiannya lepas tu..teman tak tau la nak kabo ape...da. nasib ade no ke-2, kalau tak...tak berhubung ler.............

4 comments:

zatil hidayah said...

weyh tasha.. mbr til pon same.. sampe 3oo.. padahal gune bru sebuln... then ramai gak yg kene mcm tuh...

xtau aaa celcom nok tipu ker ape.. huhuh...

heart by heart.... said...

til-huhuhu.....tau xper, kot ye nak wat perubahan pung...gtau la dulu kan...ntah ler...sabo..sabo..

PrincessKawaii said...

sabar je la.. maybe ade problem kot kat center dorg

heart by heart.... said...

ye la princess kawaii...maybe kot