Monday, November 9, 2009

:: aPa yAng Aku raSa::


hati tak pernah menipu untuk menyatakan keinginan. tapi otak lebih bijak kalo kita guna dengan lebih bijak.seperti manusia yang berjiwa manusia. ^_^ happy itu terbina. tertumbuhnya rasa diri kita disayangi.sesuatu yang hadir mengisi kelengkapan pada harian kita. merasakan diri indah seketika. bukan cinta.. bukan paksa.. tapi apa?..

gembira disudut hati yang paling dalam tetapi kosong. anehnya sebuah perasaan ni kan... kadang-kadang ekspresi wajah tidak menggambarkan perasaan..baik dlm gembira.. sedih.. mahupun marah..kerana kita lah yang memegang watak itu.mungkin saja aku boleh ketawa.. tapi siapa tahu dlm hati aku menangis?! boleh juga aku gembira tapi sengaja tunjukkan kesedihan supaya timbul rasa simpati.. tapi untuk apa??

kenapa airmata mengalir tanpa rasa kepedihan dihati..? kenapa harus jadikan ianya satu perlawanan.sedangkan tahu keputusan yang tidak akan ada.tapi untuk merasa sikit kegembiraan.. beginilah caranya.. terusss jadikan setiap perkara sebagai semangat.. even bukanlah untuk bertahan selamanya. kenapa harus menangis..dengan merasa terpaksa untuk happy.itu mungkin pada jiwa yang tahu sebabnya kerana semua orang takkan tahu perasaan hati ..tika saat aku lalui rasa ini.

p/s : kadang kita mengharapkan cuaca yang baik sepanjang hari..tetapi Allah telah menurunkan hujan ditengah hari, tapi janganlah kita bersedih kerana selepas hujan itu Allah menumbuhkan dan menyegarkan tumbuhan yang lebih baik dari sebelum ini.

4 comments:

Nor Khairiah said...

sedihnyer....hehehehe...soba ye...huhuhuhu

heart by heart.... said...

sob...sob...sob....
khai....buatkan kak gumbira!!!

Mun said...

be happy ye ucuk!

heart by heart.... said...

ye omel...time acih!